Se prislisten her

 

Ønsker du å booke deg på en gruppetime er det noen regler du må forholde deg til.
Dette er reglene i korte trekk:

  • Du kan booke treningstimer fem dager før, og på samme tidspunkt som timen starter.

  • Du kan booke fem treningstimer innenfor fem dager.

  • Du kan booke deg av timen i inntil tre timer før den starter.

  • Du får ikke bookingsperre første gang du glemmer å melde deg av, men fra andre gang vil du få sperre i 30 dager. Sperren kan åpnes manuelt i resepsjonen ved å betale 75 kr.

 

Booking av timer
Her kan du se timeplanen over alle gruppetimene og booke plass. Du kan også booke gruppetimer i Mitt SiO appen. Du booker plass ved å klikke på den grønne "Book" knappen. Merk at du kan filtrere på både senter, kategori og instruktør.

 

Venteliste
Om gruppetimene er fulle kan du sette deg på venteliste. Det gjør du ved å klikke på "Book" knappen i appen eller på hjemmesiden. Du vil få beskjed om hvilket nummer du er på ventelisten. Sjekk "Mine bookinger" for å se oppdatert venteliste. Det er ofte kanselleringer og de skjer typisk rett før avbookingsfristen. Vi sender deg en SMS når du har fått plass på timen. Det er viktig at du har ditt telefonnummer registrert på "Min side" slik at du får beskjeden.

 

Avbooking av time
Hvis du ikke kan delta på timen du har booket kan du kansellere bookingen opp til tre timer før timen starter. Dette gjør du i Mitt SiO appen eller på nettsiden.

Husk: vi ønsker at du avbooker så tidlig som mulig så andre kan få nytte av treningsplassen.

 

Bookingsperre
Hvis du ikke møter på timen du har booket, eller du er for sent ute med å avbooke, vil timen bli registrert som ikke-møtt. Om dette skjer to ganger vil du ha en bookingsperre. Denne varer i 30 dager og da kan du ikke forhåndsbooke gruppetimer. Du kan betale 75 kr i resepsjonen for å oppheve bookingsperren. For å få fjernet en bookingsperre må du kontakte en av våre resepsjoner.

Merk: i perioden du har bookingsperre kan du booke gruppetimer i resepsjonen innenfor 60 min før timen starter.

 

Gruppetimer innendørs og utendørs 
De aller fleste av våre gruppetimer er innendørs. Sjekk deg inn på senteret på vanlig måte med ditt medlemskort og finn stedet/salen for timen. For utendørs gruppetimer møt opp på stedet som står på bookingen. Vi har en billettløs løsning for alle gruppetimer. Instruktøren vil registrere ditt oppmøte før timen starter på en Ipad. Husk og møt i god tid.

Hva innebærer det å være medlem?
Når du inngår et medlemskap hos oss har du blitt medlem av SiO Athleticas treningssentre. Vi har seks treningssenter i Oslo, og du kan trene på alle. Medlemskap hos oss innebærer at du har et løpende medlemskap som du selv må si opp for at medlemskapet skal avsluttes. Les mer i medlemsvilkårene.

Må jeg være student for å trene her?
Alle kan bli medlem i SiO Athletica, du må ikke være student.

Inngår alle SiO Athleticas treningssentre i medlemskapet?
Ja, ved kjøp av medlemskap kan du trene på Athletica Blindern, Athletica Centrum, Athletica Domus, Athletica Nydalen, Athletica Vulkan og Athletica Kringsjå. Her kan du benytte treningsstudio, svømmehall, flerbrukshall, kunstgress fotballbane, klatrevegg, delta på gruppetrening mm. 

Hvor gammel må jeg være for å få trene hos SiO Athletica?
Alle over 18 år kan bli medlem i SiO Athletica. Barn kan ikke være med på trening. Unntaket er aktiviteter med foresatte, som for eksempel familiesvømming og svømmeopplæring for barn.

Hvorfor er det så store prisforskjeller på medlemskap for ulike studentgrupper? 
De ulike skolene støtter sine studenter med økonomiske bidrag til SiO Athletica i ulik grad. Dette er grunnen til at prisen på medlemskap varierer etter studiested.

Jeg får ikke meldt meg inn på nett til studentpris, selv om jeg er student, hvorfor?
Grunnen til dette er at vi ikke har registrert betalt semesteravgift på din bruker. Møt opp på ett av våre treningssenter, så hjelper vi deg der. 

Hvor mye betaler jeg når jeg blir medlem?
Du betaler for de resterende dagene av inneværende måned og hele neste måned når du kjøper medlemskapet. Velger du et medlemskap uten bindingstid tilkommer det en startavgift på 100,- ved innmelding. Første medlemskortet er inkludert i prisen. Ved tap av dette må medlemmet betale 50,- for nytt kort. Se prislisten.

Hvordan betaler jeg for medlemskapet?
Vi tilbyr AvtaleGiro som mulighet for å betale medlemskapet. Du kan når som helst opprette AvtaleGiro under "Mitt medlemskap" på våre nettsider eller direkte i din nettbank. Frem til du har aktivert AvtaleGiroen vil det bli sendt faktura til den e-posten du har oppgitt til oss. På denne tilkommer det et fakturagebyr på 35 kr. 

Hva er AvtaleGiro?
AvtaleGiro er en betalingsavtale mellom deg og din bank. Med AvtaleGiro trekkes du automatisk for medlemskapet hver måned, uten noe fakturagebyr. Husk at dette kun er en betalingsmåte, og det er ikke tilstrekkelig å avslutte denne for å si opp medlemskapet.

Hvordan oppretter jeg AvtaleGiro?
Den enkleste måten å opprette AvtaleGiro på er via "Min Side" på sio.no. Trykk på "Min treningsøkonomi" og "Opprett AvtaleGiro". Du kan også opprette AvtaleGiro manuelt i din egen bank. Fyll inn opplysninger som ditt personlige KID-nummer og Athleticas kontonummer. Forfallsdato er den 1. i hver måned. Trenger du hjelp til å opprette AvtaleGiro kan du skrive under et AvtaleGiro-skjema i en av våre resepsjoner.
Merk at ved å opprette AvtaleGiro kan aktiveringen i din bank ta opptil 6-8 uker. I mellomtiden blir du fakturert med PDF-faktura og må betale fakturaen manuelt. På PDF-faktura kommer det et fakturagebyr på 35 kr.

Hva er kontonummeret til SiO Athletica?
Korrekt bankkonto for SiO Athletica finner du på mottatt faktura. Merk at en betaling må inneholde riktig kid-nummer for å bli tilknyttet dine fakturaer.

Hva er kid-nummeret mitt?
Kid-nummeret ditt kan du finne på din siste faktura. Hvis du ikke har avtalen eller en faktura, kan du logge deg inn på Min Side på sio.no og finne KID-nummeret ditt under "Min økonomi". Du kan også henvende deg i en av våre resepsjoner eller sende oss en melding her.

Hvorfor er ikke AvtaleGiroen aktivert?
Du er selv ansvarlig for å inngå AvtaleGiro med din bankforbindelse. Det kan være flere årsaker til at avtalegiroen ikke blir aktivert:

AvtaleGiroen er nylig opprettet
Det kan ta opp til 6-8 uker før avtalegiroen blir aktivert (avhengig av din bank).

Det ligger allerede en AvtaleGiro i din nettbank (for eksempel fra sist du var medlem)
Har du en aktiv AvtaleGiro med oss fra før vil ikke ny aktiveres. I dette tilfellet må du slette denne AvtaleGiroen og deretter opprette en ny. OBS! Det må ventes 2 dager før en ny kan opprettes, slik at ikke den gamle reaktiveres.

Det er opprettet en fast betalingsavtale i stedet for AvtaleGiro
En fast betalingsavtale er ikke det samme som AvtaleGiro. Ved å legge inn et slik fast trekk vil du bli fakturert via faktura, inkludert fakturagebyr.

En annen står som eier på kontonummeret som er oppgitt.
Det er kontoeier som må signere (både på papir og elektronisk) for at AvtaleGiroen skal aktiveres. 

Jeg har byttet bank, hva gjør jeg med AvtaleGiroen?
Dersom du oppretter en ny avtale i din nye bank vil den gamle avtalen bli slettet og den nye avtalen bli den gjeldende.

Hva skjer hvis min betaling ikke kommer frem til dere eller om jeg glemmer å betale?
Har du en ubetalt faktura du ikke finner, kan du kontakte SiO Athletica.  Du kan oppsøke en av resepsjonene til SiO Athletica, eller sende oss en melding her.

Vi vil hjelpe deg med å hente frem fakturaen slik at du enten betaler direkte i resepsjonen eller får betalingsinformasjonen. Hvis fakturaen ikke blir betalt innen betalingsfristen, vil saken oversendes til inkassoselskapet Modhi for betalingsoppfølging. Er fakturaen forfalt og oversendt Modhi må du ta kontakt med dem direkte for å følge saken din videre. Merk at det tar et par dager fra du betaler til innbetalingen din blir registrert. Har du mottatt en purring, men mener du har betalt, kan du sende oss en melding med betalingsinformasjon/kvittering.

Frys av medlemskapet

Hvordan fryser jeg medlemskapet mitt?
Frys registreres på MinSide - Trening – Mitt medlemskap eller ved oppmøte på ett av SiO Athleticas treningssentre. Du kan tidligst fryse medlemskapet ditt fra og med dagen etter du har gitt beskjed om at du ønsker å fryse medlemskapet. 

Hvor lenge kan jeg fryse medlemskapet?
Har du medlemskap med bindingstid kan du fryse medlemskapet ditt to måneder det første året innenfor bindingstiden. Deretter kan du fryse en måned hvert kalenderår. Merk at bindingstiden blir flyttet frem like mange måneder som du fryser. Har du ingen bindingstid kan du fryse medlemskapet én måned per kalenderår. 

Er du student og skal på utveksling får du fryst medlemskapet i perioden du er bortreist, ved å sende oss dokumentasjon på utvekslingen. For å sende inn dokumentasjon, bruk kontaktskjemaet vårt. Velg kategori Trening og henvendelse Annet. Det er kun mulig å fryse hele kalendermåneder.

Oppsigelse av medlemskapet

Hvordan sier jeg opp medlemskapet mitt?
Oppsigelse av medlemskapet registreres på MinSide -Trening – Mitt medlemskap eller ved oppmøte på ett av SiO Athleticas treningssentre.

Hvor lenge varer oppsigelsestiden?
Oppsigelsestiden er én måned regnet fra den første i påfølgende måned uansett medlemskap med og uten bindingstid. Dersom du har et medlemskap med bindingstid må du være medlem i minimum 12 betalende måneder. Etter bindingstiden er ferdig, løper medlemskapet inntil du selv sier opp.