Hvor mye betaler jeg når jeg blir medlem?
Du betaler for de resterende dagene av inneværende måned og hele neste måned når du kjøper medlemskapet. Velger du et medlemskap uten bindingstid tilkommer det en startavgift på 100,- ved innmelding.  Adgangskort koster 50,-. Se prislisten.

Hvordan betaler jeg for medlemskapet?
Vi tilbyr AvtaleGiro som mulighet for å betale medlemskapet. Du kan når som helst opprette AvtaleGiro under "Mitt medlemskap" på våre nettsider eller direkte i din nettbank. Frem til du har aktivert AvtaleGiroen vil det bli sendt faktura til den e-posten du har oppgitt til oss. På denne tilkommer det et fakturagebyr.

Hva er AvtaleGiro?
AvtaleGiro er en betalingsavtale mellom deg og din bank. Med AvtaleGiro trekkes du automatisk for medlemskapet hver måned. Husk at dette kun er en betalingsmåte, og det er ikke tilstrekkelig å avslutte denne for å si opp medlemskapet.

Hvordan oppretter jeg AvtaleGiro?
Den raskeste måten å opprette AvtaleGiro på er via "Min Side" på sio.no. Trykk på "Mitt medlemskap" og "opprett AvtaleGiro". Når du har lagt inn kortopplysninger vil det ta maks 3 dager før denne blir aktivert. Du kan også opprette AvtaleGiro manuelt i din egen bank. Fyll inn opplysninger som ditt personlige KID-nummer og Athleticas kontonummer. Forfallsdato er den 1. i hver måned. Trenger du hjelp til å opprette AvtaleGiro kan du skrive under et AvtaleGiro-skjema i en av våre resepsjoner. Merk at ved å opprette AvtaleGiro i en av våre resepsjoner, kan aktiveringen i din bank ta opptil 8 uker. I mellomtiden blir du fakturert via faktura og mottar et fakturagebyr på dette.

Hva er kontonummeret til SiO Athletica?
6094.05.72048
Merk at en betaling må inneholde riktig kid-nummer for å bli tilknyttet dine fakturaer.

Hva er kid-nummeret mitt?
Kid-nummeret ditt kan du finne på medlemskontrakten din eller på en av fakturaene du har mottatt fra oss. Hvis du ikke har avtalen eller en faktura, kan du henvende deg i en av våre resepsjoner eller sende en e-post til athletica@sio.no.

Hvorfor er ikke AvtaleGiroen aktivert?
Du er selv ansvarlig for å inngå AvtaleGiro med din bankforbindelse. Det kan være flere årsaker til at avtalegiroen ikke blir aktivert:

AvtaleGiroen er nylig opprettet
Det kan ta noen dager før avtalegiroen blir aktivert.Ved signering på AvtaleGiro-skjema i resepsjonen kan det ta opptil 8 uker (avhengig av din bank).

Det ligger allerede en AvtaleGiro i din nettbank (for eksempel fra sist du var medlem)
Har du en aktiv AvtaleGiro med oss fra før vil ikke ny aktiveres. I dette tilfellet må du slette denne AvtaleGiroen og deretter opprette en ny. OBS! Det må ventes 2 dager før en ny kan opprettes, slik at ikke den gamle reaktiveres.

Det er opprettet en fast betalingsavtale i stedet for AvtaleGiro
En fast betalingsavtale er ikke det samme som AvtaleGiro. Ved å legge inn et slik fast trekk vil du bli fakturert via faktura, inkludert fakturagebyr.

En annen står som eier på kontonummeret som er oppgitt.
Det er kontoeier som må signere (både på papir og elektronisk) for at AvtaleGiroen skal aktiveres. 

Jeg har byttet bank, hva gjør jeg med AvtaleGiroen?
Dersom du oppretter en ny avtale i din nye bank vil den gamle avtalen bli slettet og den nye avtalen bli den gjeldende.

Hva skjer hvis min betaling ikke kommer frem til dere eller om jeg glemmer å betale?
Har du en ubetalt faktura du ikke finner, kan du kontakte SiO Athletica.  Du kan oppsøke en av resepsjonene til SiO Athletica, eller sende en e-post til athletica@sio.no.

Vi vil hjelpe deg med å hente frem fakturaen slik at du enten betaler direkte i resepsjonen eller får betalingsinformasjonen. Hvis fakturaen ikke blir betalt innen betalingsfristen, vil saken oversendes til inkassoselskapet Conecto for betalingsoppfølging. Er fakturaen forfalt og oversendt Conecto må du ta kontakt med dem direkte for å følge saken din videre. Merk at det tar et par dager fra du betaler til innbetalingen din blir registrert. Har du mottatt en purring, men mener du har betalt, sender du en e-post med betalingsinformasjon/kvittering til: athletica@sio.no.