Hva innebærer det å være medlem?
Når du inngår et medlemskap hos oss, har du blitt medlem av SiO Athleticas treningssentre. Det innebærer at du har et løpende medlemskap som du selv må si opp for at medlemskapet skal avsluttes. Les mer i medlemsvilkårene.

Må jeg være student for å trene her?
Alle kan bli medlem i SiO Athletica, du må ikke være student.

Inngår alle SiO Athleticas treningssentre i medlemskapet?
Ja, ved kjøp av medlemskap kan du trene på Athletica Blindern, Athletica Centrum, Athletica Domus, Athletica Nydalen og Athletica Vulkan. Her kan du benytte treningsstudio, svømmehall, flerbrukshall, kunstgress fotballbane, delta på gruppetrening mm. Har du et svømmemedlemskap har du tilgang til svømmehallen på Domus før kl. 13.00, mandag til fredag.

Hvor gammel må jeg være for å få trene hos SiO Athletica?
Alle over 18 år kan bli medlem i SiO Athletica. Barn kan ikke være med på trening. Unntaket er på aktiviteter med foresatte som for eksempel når det er familiesvømming og svømmeopplæring for barn.
Athletica Vulkan har barnepass i deler av åpningstiden. Se åpningstider her.

Hvorfor er det så store prisforskjeller på medlemskap for ulike studentgrupper? 
De ulike skolene støtter sine studenter med økonomiske bidrag til SiO Athletica i ulik grad. Dette er grunnen til at prisen på medlemskap varierer etter studiested.

Jeg får ikke meldt meg inn på nett til studentpris, selv om jeg er student, hvorfor?
Grunnen til dette er at vi ikke har registrert betalt semesteravgift på din bruker. Møt opp på ett av treningssentrene våre, så hjelper vi deg der. 

Hvor mye betaler jeg når jeg blir medlem?
Du betaler for de resterende dagene av inneværende måned og hele neste måned når du kjøper medlemskapet. Velger du et medlemskap uten bindingstid tilkommer det en startavgift på 100,- ved innmelding.  Adgangskort koster 50,-. Se prislisten.

Hvordan betaler jeg for medlemskapet?
Vi tilbyr AvtaleGiro som mulighet for å betale medlemskapet. Du kan når som helst opprette AvtaleGiro under "Mitt medlemskap" på våre nettsider eller direkte i din nettbank. Frem til du har aktivert AvtaleGiroen vil det bli sendt faktura til den e-posten du har oppgitt til oss. På denne tilkommer det et fakturagebyr.

Hva er AvtaleGiro?
AvtaleGiro er en betalingsavtale mellom deg og din bank. Med AvtaleGiro trekkes du automatisk for medlemskapet hver måned. Husk at dette kun er en betalingsmåte, og det er ikke tilstrekkelig å avslutte denne for å si opp medlemskapet.

Hvordan oppretter jeg AvtaleGiro?
Den raskeste måten å opprette AvtaleGiro på er via "Min Side" på sio.no. Trykk på "Mitt medlemskap" og "opprett AvtaleGiro". Når du har lagt inn kortopplysninger vil det ta maks 3 dager før denne blir aktivert. Du kan også opprette AvtaleGiro manuelt i din egen bank. Fyll inn opplysninger som ditt personlige KID-nummer og Athleticas kontonummer. Forfallsdato er den 1. i hver måned. Trenger du hjelp til å opprette AvtaleGiro kan du skrive under et AvtaleGiro-skjema i en av våre resepsjoner. Merk at ved å opprette AvtaleGiro i en av våre resepsjoner, kan aktiveringen i din bank ta opptil 8 uker. I mellomtiden blir du fakturert via faktura og mottar et fakturagebyr på dette.

Hva er kontonummeret til SiO Athletica?
6094.05.72048
Merk at en betaling må inneholde riktig kid-nummer for å bli tilknyttet dine fakturaer.

Hva er kid-nummeret mitt?
Kid-nummeret ditt kan du finne på medlemskontrakten din eller på en av fakturaene du har mottatt fra oss. Hvis du ikke har avtalen eller en faktura, kan du henvende deg i en av våre resepsjoner eller sende en e-post til athletica@sio.no.

Hvorfor er ikke AvtaleGiroen aktivert?
Du er selv ansvarlig for å inngå AvtaleGiro med din bankforbindelse. Det kan være flere årsaker til at avtalegiroen ikke blir aktivert:

AvtaleGiroen er nylig opprettet
Det kan ta noen dager før avtalegiroen blir aktivert.Ved signering på AvtaleGiro-skjema i resepsjonen kan det ta opptil 8 uker (avhengig av din bank).

Det ligger allerede en AvtaleGiro i din nettbank (for eksempel fra sist du var medlem)
Har du en aktiv AvtaleGiro med oss fra før vil ikke ny aktiveres. I dette tilfellet må du slette denne AvtaleGiroen og deretter opprette en ny. OBS! Det må ventes 2 dager før en ny kan opprettes, slik at ikke den gamle reaktiveres.

Det er opprettet en fast betalingsavtale i stedet for AvtaleGiro
En fast betalingsavtale er ikke det samme som AvtaleGiro. Ved å legge inn et slik fast trekk vil du bli fakturert via faktura, inkludert fakturagebyr.

En annen står som eier på kontonummeret som er oppgitt.
Det er kontoeier som må signere (både på papir og elektronisk) for at AvtaleGiroen skal aktiveres. 

Jeg har byttet bank, hva gjør jeg med AvtaleGiroen?
Dersom du oppretter en ny avtale i din nye bank vil den gamle avtalen bli slettet og den nye avtalen bli den gjeldende.

Hva skjer hvis min betaling ikke kommer frem til dere eller om jeg glemmer å betale?
Har du en ubetalt faktura du ikke finner, kan du kontakte SiO Athletica.  Du kan oppsøke en av resepsjonene til SiO Athletica, eller sende en e-post til athletica@sio.no.

Vi vil hjelpe deg med å hente frem fakturaen slik at du enten betaler direkte i resepsjonen eller får betalingsinformasjonen. Hvis fakturaen ikke blir betalt innen betalingsfristen, vil saken oversendes til inkassoselskapet Conecto for betalingsoppfølging. Er fakturaen forfalt og oversendt Conecto må du ta kontakt med dem direkte for å følge saken din videre. Merk at det tar et par dager fra du betaler til innbetalingen din blir registrert. Har du mottatt en purring, men mener du har betalt, sender du en e-post med betalingsinformasjon/kvittering til: athletica@sio.no.

Frys av medlemskapet

Hvordan fryser jeg medlemskapet mitt?
For å fryse medlemskapet ditt kan du henvende deg i resepsjonen på et av våre sentere eller sende e-post til athletica@sio.no. Frys av medlemskapet må meldes senest én måned i forkant av perioden det søkes frys for.

Hvor lenge kan jeg fryse medlemskapet?
Har du medlemskap med bindingstid kan du fryse medlemskapet ditt i inntil to måneder i året med binding. Merk at bindingstiden blir flyttet frem like mange måneder som du fryser.
Har du ingen bindingstid kan du fryse medlemskapet én måned per kalenderår. 
Er du student og skal på utveksling får du fryst medlemskapet i perioden du er bortreist. Send e-post til athletica@sio.no inkludert dokumentasjon på utvekslingen.
Det er kun mulig å fryse hele kalendermåneder.

Oppsigelse av medlemskapet

Hvordan sier jeg opp medlemskapet mitt?
Oppsigelse av medlemskapet må gjøres skriftlig. Dette gjør du ved å møte opp i resepsjonen hvor du skriver under på et oppsigelsesskjema eller ved å sende en e-post til athletica@sio.no.

Hvor lenge varer oppsigelsestiden?
Oppsigelsestiden er én måned regnet fra den første i påfølgende måned. Dersom du har et medlemskap med bindingstid må du være medlem i minimum 12 betalende måneder. Etter bindingstiden er ferdig, løper medlemskapet inntil du selv sier opp og du har én måned oppsigelsestid.

Jeg har et løpende medlemskap som jeg betaler to ganger i året, hvordan sier jeg opp mitt medlemskap?
For medlemmer som har valgt å betale medlemskapet to ganger i året (gjelder kun eksisterende medlemmer på denne avtalen), er oppsigelsesfristen henholdsvis 1. januar og 1. august. Har du ikke meldt deg ut innen disse datoene løper medlemskapet ditt videre for neste periode.