Svømmehallen på Athletica Domus

Athletica Domus har gode muligheter for den som liker å svømme. Her finner du både et 25 meter langt svømmebasseng og et mindre basseng med 33 grader. Athletica tilbyr både gruppetrening, kurs og Personlig Trening i svømmehallen. Under bildet kan du lese om åpningstider og familiesvømming.

 

svømmehall

Åpningstider og priser

Bassengene er åpne i hele senterets åpningstid. Her kan du se Athletica Domus sine åpningstider. Mandag til fredag kl. 12.45-14.00 er de store garderobene stengt på grunn av vasking. De mindre garderobene er åpne hele åpningstiden. 

Med ordinært medlemskap eller enkeltbillett får du inngang til svømmehallen. Prisene for enkeltbillett er 120 kr student, 220 kr ikke-student. Det er 18 års aldersgrense i bassenget.

 

Ukeplan for svømmehallen

Svømmehallen brukes av både idrettslag, foreninger og til gruppetimer og kurs. Her finner du en oversikt over aktiviteter i svømmehallen de neste ukene, slik at du kan planlegge ditt besøk best mulig.

Ukeplan svømmehallen 6. til 12. februar

Ukeplan svømmehallen 30. januar til 5. februar

Familiesvømming

Åpningstidene for familiesvømming er 09.00-14:00 lørdag og 10.00-16:00 søndager. Alle barn må ha følge av en voksen. Prisene for enkeltbillett er 120 kr student, 220 kr ikke-student, 45 kr barn. Merk at aldersgrense i svømmehallen er 18 år, unntatt disse tidene for familiesvømming.

 

Her er våre personlige trenere i svømming:

Adrian Østensen

Adrian studerer bachelor i friluftsliv på Norges idrettshøyskole. Han har lang erfaring som idrettsutøver i både fotball og håndball. Adrian har også instruktørerfaring fra NIH Svømmeskole. Han vil bidra til motiverende og innholdsrike timer, og levere disse på et høyt pedagogisk nivå. Adrian jobber for at DU skal nå dine valgte målsetninger, samt sitte igjen med begeistring og glede over fysisk aktivitet.

Allan Corona

Allan er sertifisert personlig trener i styrke- og utholdenhetstrening, og er for tiden under utdanning til en mastergrad i styrkeidrett. Han har over 6 års erfaring som trener. Han er hovedtrener for et internasjonalt triatlonteam, så vel som utøver på langrennslandslaget til Mexico. Allan holder seg oppdatert på nyeste forskning på feltet og benytter dette i samarbeid med sine kunder.

Allan snakker hovedsakelig engelsk og spansk.

Jared Nickodem

Jared har over 10 års erfaring som konkurransesvømmer, samt flere års erfaring med undervisning i grunnleggende svømmeferdigheter og coaching av konkurransesvømmere i alle aldre og på ulike ferdighetsnivåer, inkludert triatleter. Han planlegger treningsøkter nøye i henhold til dine ferdigheter og mål. Dette kan inkludere øvelser for å bygge god grunnleggende teknikk, tett fokus på mer avanserte ferdigheter og treningsøkter med høyere innsats for de som er interessert i mer intens trening eller konkurranse.

Siden tidlig i svømmekarrieren har Jared vært veldig spent på å se de rundt ham lykkes, og han elsker spesielt å spille en rolle i andres fremgang og forbedring. Han hjelper deg gjerne med å nå spesifikke mål som svømmer eller rett og slett forbedre din generelle evne og komfortnivå i vannet.

Jorn Prinse

Jorn har over 8 års erfaring som svømmetrener, med fordypning i åpent-vann og triatlon svømming. Han er sertifisert NSF svømmeinstruktør og trener, både for nybegynnere og høyere nivåer.

Jorn kan hjelpe deg å nå målene dine gjennom varierte og strukturerte øvelser. Han elsker å trene alle forskjellige svømmere, både barn og voksne. Jorn synes at svømming, både i bassenget og på åpent vann, er en opplevelse alle burde kunne glede seg over.

Mia Kitter

Mia har en bachelorgrad i osteopati fra Høyskolen Kristiania og tar nå en videreutdanning i osteopati. Huner tidligere konkurransesvømmer og er sertifisert NSF instruktør der hun har lang erfaring som svømmetrener fra nybegynner til elite. Hun har tidligere erfaring som svømmetrener for mennesker med funksjonshemming.

Hun brenner for å hjelpe alle uansett forutsetning og vil hjelpe deg med alt fra svømmeteknikk til problematikk rettet mot muskelsystemet.

Pascaline Olhats

Pascaline er en sertifisert svømmetrener fra CREPS i Toulouse, Frankrike. Hun har lang erfaring som svømmetrener, i tillegg til å ha vært en aktiv svømmer i flere land. Hun har konkurrert og spilt vannpolo på nasjonalt nivå i både USA og Frankrike, og har trent svømmere i alle nivåer fra nybegynnere til erfarne svømmere i nasjonale konkurranser i over 10 år. Pascaline er tilgjengelig for å hjelpe deg med å nå dine mål, og gi deg verktøyene du trenger for å bli en bedre svømmer. Hun snakker fransk, engelsk og norsk.

Sandra Flores

Sandra har mer enn 20 års svømmeerfaring. Hun har deltatt i nasjonale konkurranser og triatlon i hjemlandet sitt. Sandra får opplæring fra Norges Svømmeforbund og hun kan lære deg i et trygt og morsomt miljø. Sandra har erfaring med å lære nybegynnere å svømme i enkelt- eller duotimer (barn og voksne).

Silje-Marie Jensen

Silje-Marie er klinisk ernæringsstudent og tidligere konkurransesvømmer. Hun er også sertifisert NSF instruktør og har erfaring som svømmetrener både for nybegynnere og høyere nivåer. Med god kunnskap innenfor alle de fire svømmestilene, vil hun hjelpe deg med å nå dine mål, enten du vil forbedre teknikk, utholdenhet eller lære noe helt nytt.

Silje-Maries mål er at du skal oppleve glede, mestring og utvikling i vannet.

Silje-Marie ønsker også hjelpe deg med kosthold og livsstilsendringer slik at du kan oppnå en balansert livsstil og trives i hverdagen.

Dine interesser og ønsker er utgangspunktet når det legges til rette for trening og kosthold.

Simen Thams

Simen er tidligere konkurransesvømmer og har mer enn 10 års erfaring med svømming. Han har også i senere tid vært innom triatlon og svømming i åpent vann. Han kan hjelpe alt fra deg som er nybegynner til deg som har litt erfaring og som ønsker å forbedre din svømmeteknikk, blant annet ved å finne målrettede øvelser og programmer.

Med mastergrad i endring og ledelse er Simen brennende opptatt av å motivere og lede mennesker til å nå sine mål, og oppnå mestring. Simen er opptatt av god kommunikasjon og medvirkning i prosesser for best mulig utbytte. Så dine målsetninger og tilbakemeldinger gir grunnlaget for treningen.