Yoga Basic

Yoga Basic er en yogatime for deg som er nysgjerrig på å teste ut yoga for første gang. Timen kan også passe for deg som allerede har praktisert en stund men ønsker en grundigere forståelse av yoga. Timen vil gå i et rolig tempo og det kreves ingen forkunnskaper eller erfaring med yoga.

Yoga Flow

Yoga Flow er en yogatime med fokus på bevegelighet, styrke og balanse. Posisjoner og serier er hentet fra Ashtanga, Hatha og Viryah. Det er en naturlig flyt gjennom hele timen og øvelser tilpasses slik at timen passer for alle.

Yoga Flow Advanced

Yoga Flow Adanced er en dynamisk time med en naturlig flyt gjennom timen der vi synkroniserer pust og bevegelse. I denne advanced-timen går vi litt videre i yoga-praksisen og utfordrer kropp og sinn. I timen har du mulighet å øke kroppsbevistheten, bevegeligheten, styrken og din tilstedeværelse. En slik time er et godt komplement til styrketrening, løping eller andre hardere former for trening. Timen avsluttes alltid med en avspenning der du får tid og mulighet til å roe ned kropp og sinn. Inspirasjonen til timen er blant annet hentet fra ashtanga, vinyasa, hata og jivamukti yoga. Yoga Flow Advanced passer for deg som har noe erfaring med yoga fra før.

SOMA MOVE®

SOMA MOVE® er en time for deg som ønsker å utvikle en smidig, sterk og atletisk kropp, og som synes det er gøy å utforske og leke med bevegelse. Gjennom SOMA MOVE® jobber man med kroppen som eneste verktøy i en uavbrutt serie med bevegelsesmønstre, barbeint på en yogamatte.

Yoga Soft Flow

Yoga Soft Flow er en rolig time der du har mulighet til å øke kroppsbevisstheten. Timen innledes med avspenning/ total avslapping der fokuset er pust og å nullstille nervesystemet. Timen fortsetter med myk flyt og vi kommer opp i noen stående dynamiske sekvenser hvor vi får opp varmen (yang). Mot slutten av timen bruker vi tid til å roe ned kropp og sinn med avslappende stillinger (yin), og det gis mulighet til å komme enda dypere inn i stillingene. Passer for alle.

Yoga Classic

En enklere yogatime for deg som ønsker yoga som en lettere treningsform og liker variasjon mellom de rolige og aktive delene i yoga. I timen får du mulighet til å trene opp styrke, fleksibilitet og kroppskontroll gjennom ulike stillinger og pusteøvelser.

Flexible

Flexible er en time med dynamisk bevegelighetstrening og enkle strekkøvelser for de store muskelgruppene. Timen gir deg mulighet til å forbedre bevegeligheten din uansett utgangspunkt. Timen er fin å kombinere med andre treningsformer. Passer for alle.

Yin Yoga

Yin yoga er en rolig time med fokus på å stresse ned. Vi gjør oftest passive stillinger og holder dem over tid for å frigjøre bindevevet for å komme ned til dyptliggende spenninger. På den måten forbedres kroppens sirkulasjon og energien kan flyte bedre. Passer for alle.

Kundalini Yoga

En effektiv, helhetlig og komplett yogaform. Opplev en dynamisk, morsom og inspirerende treningsform hvor du i tillegg til fysisk trening får erfare økt mental og emosjonell helse, samt utvikle en dypere kontakt med dine indre ressurser. På Kundalini Yoga setter vi fokus på mindfulness og stressmestring gjennom meditasjon og yogaøvelser som styrker nerve-, hormon- og immunsystemet. Hver time er annerledes med et nytt og spennende tema som vi jobber ut i fra. Timen passer alle.

Power Yoga

Power Yoga er en dynamisk yoga, som vil gi deg bedre koordinasjon, balanse og core-styrke.
Ulike sekvenser med inspirasjon fra blant annet ballett og boksing. Timen passer for alle og er et godt
supplement for å prestere bedre med annen trening.

Yoga Gymnastics

Yoga Gymnastics er en blandingstime med fokus på akrobatiske elementer som er vanlig i både yoga og turn. Timen vil utvikle dine gymnastiske ferdigheter: styrke, utholdenhet, fleksibilitet og balanse. Yoga Gymnastics er en morsom og effektiv time for deg som liker å leke når du trener. Passer for alle.

Pilates

Styrke- og bevegelighetstrening etter pilatesmetoden hvor pusten spiller en stor rolle. Du jobber med egen kroppsvekt og har muligheten til å forbedre balanse, styrke og bevegelighet. Timen utføres med rolige og skånsomme øvelser, hvor stabilitet og kroppskontroll er målet. Passer for alle.

TRX Mobility

Mobilitetstrening for hele kroppen i slynge. Dette er en bevegelighets- og styrketime der man jobber med både dynamiske og statiske øvelser ved bruk av TRX-slyngen som et verktøy. Timen passer for alle.

Foamroll

Dynamisk bevegelighetstrening og "selvmassasje" med foamroll (en sylinderformet rulle). Timen passer godt i kombinasjon med andre timer, både som oppvarming og nedtrapping/avspenning. Timen passer for alle.