Aqua Fitness

Aqua Fitness er trening i vann med musikk.
Ved å bruke vannet som en motstand i bevegelsene vil man på en skånsom men effektiv måte trene utholdenhet og styrke.

Yoga Flow

Yoga Flow er en yogatime med fokus på bevegelighet, styrke og balanse. Posisjoner og serier er hentet fra ashtanga, hatha og viryah.

Klassisk Yoga

En enklere yogatime med fokus på pust, balanse og meditasjon. Passer for alle.

Jivamukti Yoga

I en Jivamukti-time fokuserer vi på fysiske yogaøvelser. Jivamukti er derfor en fysisk utfordrende og samtidig intellektuelt stimulerende yogaform som vil kunne lede til økt bevissthet og mental tilstedeværelse. Vi setter de enkelte yogastillingene sammen til flytende serier ved hjelp av pusten (vinyasa) og kombinerer dette med chanting, oppløftende musikk og meditasjon

Kundalini Yoga

En effektiv, helhetlig og komplett yogaform. Opplev en dynamisk, morsom og inspirerende treningsform hvor du i tillegg til fysisk trening får erfare økt mental og emosjonell helse, samt utvikle en dypere kontakt med dine indre ressurser. På Kundalini Yoga setter vi fokus på mindfulness og stressmestring gjennom meditasjon og yogaøvelser som styrker nerve-, hormon- og immunsystemet. Hver time er annerledes med et nytt og spennende tema som vi jobber ut i fra. Timen passer alle.

Yoga Restority

Yoga Restority er en yogatime hvor vi fokuserer på restitusjon, avspenning og innhenting av kroppen. Det mentale får også hvile samtidig som du samler energi og kjenner varmen bre seg i kroppen.

Power Yoga

Power Yoga er en dynamisk yoga, som vil gi deg bedre koordinasjon, balanse og core-styrke.
Ulike sekvenser med inspirasjon fra blant annet ballett og boksing. Timen passer for alle og er et godt
supplement for å prestere bedre med annen trening.

Yoga Gymnastics

Yoga Gymnastics er en blandingstime med fokus på akrobatiske elementer som er vanlig i både yoga og turn. Treningen vil effektivt utvikle dine gymnastiske ferdigheter: styrke, utholdenhet, fleksibilitet og balanse. Gøyal og effektiv time for deg som liker å leke når du trener.

Pilates

Styrketrening etter pilatesmetoden hvor pusten spiller en stor rolle. Du jobber med egen kroppsvekt og har muligheten til å forbedre balanse, styrke og bevegelighet.

Flexible

Timen gir deg mulighet til å forbedre bevegeligheten din uansett hvilket nivå du er på. Du får dynamisk bevegelighetstrening og enkle strekkøvelser for de store muskelgruppene i kroppen. Timen passer for alle og er fint å kombinere med andre timer.

Ultimate Rhythm

Ultimate Rhythm er en morsom dansetime med inspirasjon fra forskjellige dansestiler. Timen er bygd opp med sang for sang- koreografi og vi jobber også med noen styrke- og balanseøvelser. Timen passer for alle, men er lagt opp slik at en bør være på samme time 2-4 ganger for å få best treningseffekt. Have fun with the rhythm!

Dance

En herlig kondisjonstime med avansert koreografi og inspirasjon
fra forskjellige dansestiler. Dansestiler varierer litt fra instruktør til instruktør. Timen passer for deg med noe erfaring med trinnkombinasjoner. Come dance with us.

Zumba

Ditch the workout, join the party
Dansebasert kondisjonstrening inspirert av latinamerikanske
rytmer. Enkel koreografi hvor du jobber sang for sang.

Step Basic

En kondisjonstime på stepkasse med lett til middels koreografi. Enkle trinnkombinasjoner danner grunnlaget for timen. Høyden på steppekassen kan du justere slik at den passer ditt nivå. For nybegynnere til godt trente.

Hip Hop

En kul og tøff dansetime med koreografi og hip hop-musikk.

Athletica HIT

Hight Intensity Training – en tøff og utfordrende gruppetime hvor vi jobber med utholdenhet, spenst og styrke på en leken, energifylt og effektiv måte. Athletica HIT gir deg mulighet til å utfordre dine grenser, og du jobber med enkle og effektive øvelser. Timen passer for moderat til godt trente.

Boxing Interval

En tøff og intensiv boksetime hvor du jobber i intervaller med kondisjon og styrke. Grunnleggende slag og spark fra boksing og kickboksing.
Timen varierer med å jobbe én og én og i par og passer for moderat til godt trente.

Cardio Challenge

En enkel, effektiv og inspirerende gruppetime hvor vi med enkle trinn og drivende musikk forbedrer utholdenheten. Passer for nybegynnere til godt trente.

Cardio Step Challenge

En effektiv kondisjonstime på stepkasse med enkle trinn, hvor du også får utfordret din egen styrke. Energisk musikk og høy intensitet gjennom hele timen.

Cardio&Strength

Effektiv gruppetime med 30 min kondisjonstrening og 30 min styrketrening.
Enkle øvelser og høy energi er kjennetegnet på denne timen. Passer for alle.

Dodgeball

Kanonball slik du husker det fra gymmen på skolen – men når du blir truffet av en ball, får du øvelser å gjøre før du er tilbake på laget igjen. Morsomt, effektivt og lekent! Vi anbefaler at du kommer ferdig varmet opp til timene på Athletica Vulkan. På Athletica Blindern kjøres timene med 10 minutters oppvarming.

Ultimate Circle

Intensiv styrke- og kondisjonstrening med utstyr og egen kroppsvekt. Du jobber i stasjoner med forskjellige øvelser på hver stasjon. Timen passer for alle.

Interval Running

Intervalltrening utendørs eller på tredemølle i treningsstudio på Athletica Blindern. Få opp pulsen med pyramideintervall og med hjelp fra en dyktig instruktør. Du justerer selv hastighet og stigning på tredemøllen og timen passer for alle som kan løpe.

Watt Cycling 4x4

Vi introduserer wattsykling! Se hvor hardt du faktisk jobber på sykkelen og ta treningen din til nye høyder. På timer merket med Watt kjører vi med skjermsystem hvor vi styrer intensitet etter watt. Frem til jul kjører vi en komprimert terskeltest inkludert i hver time slik at du vil få best utbytte av timen. Vi anbefaler deg å lage en bruker på vismox.com via nettleser. Du logger da inn i salen når du kommer med ditt mobilnummer. Du kan også laste ned VismoX-appen og logge treningen din under andre sykkeltimer på Nye Athletica Centrum.

Watt Cycling Interval

Vi introduserer wattsykling! Se hvor hardt du faktisk jobber på sykkelen og ta treningen din til nye høyder. På timer merket med Watt kjører vi med skjermsystem hvor vi styrer intensitet etter watt. Frem til jul kjører vi en komprimert terskeltest inkludert i hver time slik at du vil få best utbytte av timen. Vi anbefaler deg å lage en bruker på vismox.com via nettleser. Du logger da inn i salen når du kommer med ditt mobilnummer. Du kan også laste ned VismoX-appen og logge treningen din under andre sykkeltimer på Nye Athletica Centrum.

AthleticaCyclingBasic

AthleticaCyclingBasic er en time for deg som ønsker en kortere treningsøkt med moderat intensitet. For nybegynnere til moderat trente.

AthleticaCycling

Athletica Cycling er en time med lengre arbeidsperioder hvor du får god tid til å jobbe deg opp i en høy intensitet. For moderat til godt trente.

CyclingInterval

Dette er en time med høy intensitet og systematiske arbeids– og
hvileperioder. Arbeidsperiodene ligger på mellom 30 sekunder og 8
minutter. Denne timen passer for deg som vil ta formen til neste nivå. For moderat til godt trente.

Cycling4x4

En hard og effektiv kondisjonstime med 4x4 intervaller på sykkel.
Denne timen passer for deg som vil ta formen til neste nivå. For moderat til godt trente.

CyclingPulse

Timetyper merket med pulse er sykkeltimer hvor hver enkelt deltager får
mulighet til å følge med på sin egen puls på en storskjerm i sykkelsalen.
Dine pulsverdier vil være anonyme. Instruktøren vil guide deg igjennom
timen ved hjelp av intensitetssoner som vises sammen med pulsen din
på storskjermen. Pulsmåleren hentes i resepsjonen fra 20 min før timen
starter. Strikken fåes kjøpt i resepsjonen til kr 150,- eller kan leies for kr.
25,- pr gang. Sykkel puls tilbys på Athletica Centrum og Athletica Vulkan.

Kettlebell

En tøff og effektiv styrke- og kondisjonstime. Funksjonell og enkel trening hvor du får trent styrke, kondisjon og bevegelighet.

Upper Body

30-minutters styrketrening for overkropp, med hovedfokus på rygg, bryst og skuldre. Møt ferdig oppvarmet. Passer for alle.

Leg Day

30 intensive minutter med varierte øvelser for bein og setemuskulatur. Møt ferdig oppvarmet til timen. Passer for alle.

Foamroll

Dynamisk bevegelighetstrening og "selvmassasje" med foamroll (en sylinderformet rulle). Timen passer godt i kombinasjon med andre timer, både som oppvarming og nedtrapping/avspenning. Timen passer for alle.

Basisball RAW

Funksjonell, inspirerende og effektiv styrketrening med en Basisball (vektball med håndtak)! Ballene veier fra 3-10 kg og du bestemmer selv både hvor tung ball du vil trene med og i hvilket tempo du vil gjøre øvelsene. Du jobber med Basisballen hele timen gjennom med varierte øvelser og utfordrer store muskelgrupper, balanse, stabilitet, bevegelighet, mobilitet og core. Samtidig får du opp pulsen skikkelig, blir utfordret på spenst og evnen din til å ta treningen ett skritt lenger.

Strength

En ren styrketime hvor du utfordres til å jobbe med tunge vekter for å øke styrken.
Vi jobber med de store musklene i kroppen. Det er en fordel å møte ferdig oppvarmet.

Functional Strength

En funksjonell styrketime hvor vi jobber med egen kroppsvekt, manualer, vektstenger og step-kasse. Vi jobber med de store muskelgruppene samtidig som vi utfordrer balanse, stabilitet, bevegelighet, mobilitet og kjernemuskulaturen, og du har mulighet å forbedre styrken i hele kroppen.

Total Core

En styrketime med fokus på mage, rygg og kjernemuskulatur. Ved å jobbe med både dynamiske og statiske øvelser gir vi deg muligheten til en sterkere kjerne og bedre holdning. Timen passer for alle.

TRX Basic

Intervallbasert styrketrening i slynge for hele kroppen. Timen passer godt for deg som aldri har trent TRX.

TRX Express

Intervallbasert styrketrening for hele kroppen. En effektiv og tøff økt. Det er en fordel å møte ferdig oppvarmet. Dette er timen for deg med erfaring med TRX.

TRX Challenge

Intervallbasert styrketrening for hele kroppen. En tøff og energisk styrketime. Dette er timen for deg med erfaring med TRX.

Cage Challenge

Lær deg triksene i studioburet og få maks utbytte av effektiv og funksjonell trening i vår lekegrind! En rå og morsom time, intensiv og variert styrketrening. Morsomt, enkelt og tøft!

Nakke Skuldre

Styrke og bevegelighet for hele kroppen med vekt på øvelser for nakke, skuldre og rygg. En perfekt time for alle som sitter mye på lesesal eller foran PC