SiO søker nå en IT Service Manager som skal sørge for at organisasjonen fungerer optimalt ved å vurdere, velge, signere og koordinere med leverandører innen de ulike IT-tjenestene vi kjøper.
Søknader behandles fortløpende.

Studentsamskipnaden i Oslo og Akershus (SiO) leverer velferdstjenester som studentboliger, helsetjeneste, barnehager, kafeer og treningstilbud rettet mot nærmere 70.000 studenter ved UiO, HiOA, BI og 23 andre høyskoler.

Vi har ca. 600 ansatte og satser betydelig på digitalisering gjennom tett samspill mellom forretningssiden, IT-enheten vår og eksterne partnere. Vår IT Service Manager går av med pensjon og vi søker derfor hans etterfølger. Vi har de siste årene tatt store steg mot å løfte IT til å bli en strategisk bidragsyter til våre tjenester internt og eksternt og vår nye IT Service Manager vil bidra til at vi løfter IT funksjonene til nye høyder fremover. 

Du vil rapportere til Direktør IKT og forretningsutvikling som sitter i konsernledelsen og få en sentral rolle for vår suksess fremover. Vi leverer i dag tradisjonelle tjenester hvor vi har stort fokus på innovasjon og utnyttelse av ny teknologi for å skape en best mulig hverdag for våre studenter og ansatte. 

Som IT Service Manager vil du få en sentral stilling som sørger for at organisasjonen fungerer optimalt ved å vurdere, velge, signere og koordinere med leverandører innen de ulike IT-tjenestene vi kjøper. 

Du vil derfor jobbe i grensesnittet mellom våre leverandører, prosjekter, innleide ressurser, vårt interne IKT-miljø og våre brukere. Som IT Service Manager vil du få en bred rolle, men generelt omfatter den ansvar for kvalitetssikring av daglig drift, sikre operasjonell effektivitet, vurdere og kvalifisere endringer, samt utarbeide forbedringstiltak når nødvendig. 

Du vil spesielt sikre at IT-funksjonen understøtter forretningen og samtidig yte god kundeservice gjennom profesjonelle tjenesteleveranser og en kontinuerlig videreutvikling av mennesker, prosesser og teknologi. 

Hvorfor tror vi at du bør være interessert: 

  • Du får mulighet til å jobbe i et stort dynamisk, innovativt miljø innen en rekke ulike teknologiske og forretningsmessige områder. 
  • Du får muligheten til å videreutvikle både våre IT-prosesser og samhandling med leverandører. 
  • Vi har identifisert flere områder vi tror har betydelig rom for forbedring og du vil derfor få muligheten til å utgjøre en forskjell som blir lagt merke til. 
  • Vi kan tilby konkurransedyktige lønnsbetingelser, pensjons- og forsikringsordninger.
  • Du blir del av et godt arbeidsmiljø og få jobbe på tvers av organisasjonen. 
  • Muligheten for å øke din kompetanse gjennom kompetansebygging og utvikling er god. 
  • Du blir del av en organisasjon med et viktig samfunnsoppdrag – lik rett til utdanning.
  • Vi holder til i lokaler sentralt med kort vei til offentlig kommunikasjon og eget parkeringshus.

Hvem ser vi etter?

Vi ser etter en person som har god kjennskap til drift, ITIL-prosesser og teknisk forståelse for å kunne håndtere denne rollen. Det er positivt om du har noen års erfaring som driftssjef, konsulent/ driftskonsulent fra komplekse organisasjoner. Videre ser vi etter en person som engasjert, initiativrik og som har solide relasjonsbyggende egenskaper. Videre evner du å kommunisere godt mot både forretningsmessige og tekniske miljøer. Du har en motiverende fremtoning, men kan også bruke din autoritet til å sikre at krav ivaretas av leverandør. Du er også opptatt av hvordan teknologi kan skape bedre løsninger for brukerne og er en typisk serviceperson.

Vi tror videre at du:

  • Har høyere relevant utdannelse, gjerne innenfor IKT, men kandidater med lavere grader og/eller relevant erfaring vil i hvert enkelt tilfelle vurderes.
  • Kan vise til flere års relevant erfaring fra lignende stilling med dokumenterte resultater, gjerne med erfaring fra anskaffelser og leverandørhåndtering. 
  • Kan vise til solid forretningsforståelse og god teknologiforståelse.
  • Har god skriftlig og muntlig formuleringsevne, både på norsk og engelsk.
  • Vi er åpne for å vurdere kandidater som kun har noen få års erfaring relevant erfaring, og er ikke nødvendigvis utelukkende på jakt etter deg som har mange års erfaring som IT-sjef og Service Manager, selv om sistnevnte selvsagt også oppfordres til å søke. 

Høres dette interessant ut? Da hører vi gjerne fra deg. Rekrutteringsprosessen gjennomføres i samarbeid med vår rekrutteringspartner Glasspaper People. Velkommen til å ta kontakt med vår rekrutteringsrådgiver, Jarle A Winge i Glasspaper People (mob: 970 87 063) for en uforpliktende prat, evt. send en e-post til jarle.winge@glasspaper.no. Er du egentlig ikke på jakt etter jobb, men synes dette ser spennende ut og ønsker å vite mer, så ta kontakt, vi kan forsikre deg om at du forblir anonym om ønskelig.

Søknader behandles fortløpende.

Om arbeidsgiveren
Studentsamskipnaden i Oslo og Akershus (SiO) leverer velferdstjenester til nærmere 67 000 studenter ved UiO, HiOA, BI og 23 andre høyskoler. SiO tilbud skal bidra til høy studiekvalitet og lik rett til utdanning og inkluderer blant annet studentboliger, helsetjeneste, barnehager, kafeer og treningstilbud. SiO har ca. 600 ansatte og en omsetning på 1,1 MRD NOK. SiO skal være en ledende aktør i Norge på utvikling, drift og forvaltning av boligeiendom. Vi har 8500 studentboliger og skal bygge 3000 nye innen 2020. For mer informasjon, se www.sio.no.

Informasjon om stillingen
Søknadsfrist

Arbeidssted