Her kan du finne svar på spørsmål du måtte lure på våre tiltak i forbindelse med koronaviruset.

Det er for tiden stor pågang hos SiO Kundeservice, og vi ber deg forsøke å finne svar på spørsmålet ditt her før du tar kontakt med oss.

Ofte stile spørsmål og svar - SiO Athletica

Sist oppdatert: 19. mai

SPØRSMÅL RUNDT STENGING AV VÅRE SENTRE

Hvorfor er sentrene deres stengt?
Sentrene våre er stengt for å ivareta våre kunder og ansattes helse og for å bidra til den nasjonale dugnaden for å redusere ytterligere smittespredning.


Hvor lenge vil dere holde stengt?
Vi vet ikke hvor lenge vi vil holde sentrene stengt. Vi følger de råd og anbefalinger som blir gitt fra Helsedirektoratet.

 

Har dere åpnet opp for gruppetrening?
Ja, vi tilbyr nå utendørs gruppetrening med plass til maks 20 deltakere per økt, i henhold til FHIs retningslinjer. Se timeplan og book time her.


Har dere online training?
Ja, i Mitt SiO-appen kan du nå trene med oss online! I appen finner du video av våre mest populære gruppetimer.
Du kan også trene med oss på sosiale medier. På Facebook live-streamer vi gruppetimer hver tirsdag og torsdag og på Instagram legger vi ut videoer med øvelser og tips til hvordan du kan trene hjemmefra i denne perioden.


Kan vi bruke SiO Athleticas utendørsarealer, om f.eks. treningsparken på Kringsjå eller kunstgressbanen utenfor Athletica Domus mens sentrene er stengt?
Ja, treningsparken på Kringsjå og kunstgressbanen utenfor Domus kan benyttes. Bruk av kunstgressbanen forutsetter forhåndsbooking av tid. Ved spørsmål og booking ta kontakt med oss på athletica@sio.no.


Kan jeg booke flerbrukshallen selv om senteret er stengt?
Nei, alle våre haller og baner er også stengt.


SPØRSMÅL RUNDT DITT MEDLEMSKAP OG FAKTURA

Hva skjer med medlemskapet nå mens dere har stengt?
Vi pauser medlemskapet ditt i tiden vi holder stengt. Det betyr at vi ikke tar betalt for medlemskapet før vi igjen kan åpne dørene.


Har jeg brukt opp mine rettigheter for frys dette året?
Nei. Du beholder alle dine rettigheter for frys etter at situasjonen er normalisert og treningssentrene har åpnet igjen.
 

Kan jeg fryse medlemskapet mitt mens dere holder stengt?
Du trenger ikke fryse medlemskapet mens vi holder stengt. Vi pauser medlemskapet ditt i denne perioden. Dette betyr at vi ikke tar betalt for medlemskapet før vi åpner igjen.


Må jeg betale for medlemskapet mitt nå som dere holder stengt?
Nei, vi tar ikke betalt for medlemskapet i perioden vi holder stengt.


Kan jeg få tilbake penger for de ukene jeg ikke får benyttet medlemskapet mitt?
Du vil ikke få tilbake penger, men vi pauser medlemskapet ditt i perioden vi holder stengt. Det betyr at du ikke betaler noe for medlemskapet ditt før vi åpner igjen.


Får jeg redusert neste faktura siden jeg ikke får trent?
Vi reduserer ikke fakturaen din, men vi pauser medlemskapet ditt inntil du kan benytte treningssentrene våre igjen.


Må jeg gjøre noe for å få pauset medlemskapet mitt?
Nei, du trenger ikke foreta deg noe. Vi vil automatisk pause alle våre medlemmers medlemskap inntil vi åpner sentrene våre igjen.



SPØRSMÅL RUNDT ALLEREDE KJØPTE TJENESTER

Jeg har allerede booket og betalt for kurs. Hva skjer med dette nå?
Vi vil avholde kursene når vi åpner sentrene igjen. Da vil du få ny plass på kurset du har
meldt deg på. Hvis du heller ønsker å få refundert pengene, kan du det. Da må du ta kontakt med oss via kontaktskjemaet


Jeg hadde meldt meg på kurs, vil det bli noe av dette kurset nå?
Vi setter opp kursene på nytt når vi åpner igjen. Du vil få nærmere beskjed om dette når vi vet når kurset vil bli avholdt.


Jeg har kjøpt PT-timer. Vil jeg miste disse nå?
PT-timer du allerede har betalt for vil du kunne benytte deg av så fort vi åpner igjen.


Jeg hadde booket squash-banen i neste uke, kan jeg få tilbake pengene?
Vi kan dessverre ikke refundere pengene dine, men du vil få muligheten til å rebooke banen når vi åpner igjen.


Laget mitt har booket flerbrukshallen til trening, kan vi bruke hallen selv om senteret er stengt?
Nei, alle våre fasiliteter er stengt, også flerbrukshallen.


Fant du ikke svar på det du lurte på?
Ta kontakt med SiO Kundeservice via vårt kontaktskjema.