Her kan du finne svar på spørsmål du måtte lure på våre tiltak i forbindelse med koronaviruset.

Det er for tiden stor pågang hos SiO Kundeservice, og vi ber deg forsøke å finne svar på spørsmålet ditt her før du tar kontakt med oss.

Ofte stile spørsmål og svar - SiO Athletica

Sist oppdatert: 13.mars

Hvorfor stenger dere alle sentrene deres?
Vi ser oss nå nødt til å midlertidig stenge alle våre seks treningssentre. Dette gjør vi for å ivareta våre kunder og ansattes helse og for å bidra til den nasjonale dugnaden for å redusere ytterligere smittespredning.

Hvor lenge vil dere holde stengt?
Vi vet ikke hvor lenge vi vil holde sentrene stengt. Vi følger de råd og anbefalinger som blir gitt fra Helsedirektoratet.

Hva skjer med medlemskapet mitt nå?
Vi pauser medlemskapet ditt i tiden vi holder stengt. Det betyr at vi ikke tar betalt for medlemskapet før vi igjen kan åpne dørene.

Har jeg brukt opp mine rettigheter for frys dette året?
Nei. Du beholder alle dine rettigheter for frys etter at situasjonen er normalisert og treningssentrene har åpnet igjen.  
Kan jeg fryse medlemskapet mitt mens dere holder stengt?
Du trenger ikke fryse medlemskapet mens vi holder stengt. Vi pauser medlemskapet ditt i denne perioden. Dette betyr at vi ikke tar betalt for medlemskapet før vi åpner igjen.

Må jeg betale for medlemskapet mitt nå som dere holder stengt?
Nei, vi tar ikke betalt for medlemskapet i perioden vi holder stengt.

Kan jeg få tilbake penger for de ukene jeg ikke får benyttet medlemskapet mitt?
Du vil ikke få tilbake penger, men vi pauser medlemskapet ditt i perioden vi holder stengt. Det betyr at du ikke betaler noe for medlemskapet ditt før vi åpner igjen.

Får jeg redusert neste faktura siden jeg ikke får trent?
Vi reduserer ikke fakturaen din, men vi pauser medlemskapet ditt inntil du kan benytte treningssentrene våre igjen.

Må jeg gjøre noe for å få pauset medlemskapet mitt?
Nei, du trenger ikke foreta deg noe. Vi vil automatisk pause alle våre medlemmers medlemskap inntil vi åpner sentrene våre igjen.

Jeg var på trening hos dere tidligere i uken, kan jeg være smittet?
Vi har den siste tiden hatt stort fokus på smitteforebyggende tiltak på våre sentre, gjennom tiltak som gode vaskerutiner og utplassering av antibac. Vi har de siste dagene også hatt et redusert gruppetimetilbud med færre deltagere.  

Hvorfor har dere ikke stengt sentrene før, mange av oss kan nå være smittet!
Vi har fulgt situasjonen tett og gjort fortløpende vurderinger på nødvendige tiltak. Vi har fulgt de råd og anbefalinger som er gitt av Folkehelseinstituttet, og ber om forståelse for at situasjonsbildet rundt oss nå har endret seg raskt. Vi stengte sentrene våre så fort situasjonen tilsa at dette var et nødvendig tiltak.

Har dere online training?
Vi tilbyr dessverre ikke online training.

Kan vi bruke SiO Athleticas utendørsarealer mens sentrene er stengt?
Nei, alle SiO Athleticas arealer er stengt, både innendørs og utendørs.

Kan jeg avtale utendørs PT-time med min PT?
Nei, SiO Athletica har midlertidig stengt all aktivitet inntil videre.

Jeg har allerede booket og betalt for kurs. Hva skjer med dette nå?
Vi vil avholde kursene når vi åpner sentrene igjen. Da vil du få ny plass på kurset du har
meldt deg på. Hvis du heller ønsker å få refundert pengene, kan du det. Da må du ta kontakt med oss via kontaktskjemaet

Jeg hadde meldt meg på kurs, vil det bli noe av dette kurset nå?
Vi setter opp kursene på nytt når vi åpner igjen. Du vil få nærmere beskjed om dette når vi vet når kurset vil bli avholdt.

Jeg har kjøpt PT-timer. Vil jeg miste disse nå?
PT-timer du allerede har betalt for vil du kunne benytte deg av så fort vi åpner igjen.

Jeg hadde booket squash-banen i neste uke, kan jeg få tilbake pengene?
Vi kan dessverre ikke refundere pengene dine, men du vil få muligheten til å rebooke banen når vi åpner igjen.

Laget mitt har booket flerbrukshallen til trening, kan vi bruke hallen selv om senteret er stengt?
Nei, alle våre fasiliteter er stengt, også flerbrukshallen.

Jeg glemte noe på senteret sist jeg trente, kan jeg komme innom for å hente det?
Nei, alle våre sentre er stengt og du kan dessverre ikke få hentet dette før vi åpner igjen.

Fant du ikke svar på det du lurte på?
Ta kontakt med SiO Kundeservice via vårt kontaktskjema.