Har du problemer med klippekort i Mitt SiO-appen?

Q: Har du lastet ned riktig app? 
A: Appen heter «Mitt SiO», ikke den som bare het «SiO».

Q: Har du tastet inn mobilnr. ditt i bankterminalen?
A: Hvis ja – har du fått SMS, trykket på linken og så på godkjenn?
Hvis nei – kassemedarbeider må aktivere med knappen i kassen (før du setter kortet i terminal) slik at du blir spurt i bankterminalen før du gjennomfører kjøpet.

Q: Har du tastet inn riktig mobilnummer i bankterminalen?
A:
Hvis du har tastet mobilnr. og ikke fått SMS, vennligst gjenta steg 2 hvor kassemedarbeider aktiverer slik at du blir spurt på nytt.

Q: Har du trykket på linken i SMS’en fra Mitt SiO, og så på GODKJENN?
A:
Hvis ikke må det gjøres :)

Q: Har du logget inn i appen med SiO-brukeren din?
A: Hvis ikke må det gjøres :)

Q: Har du opprettet SiO-bruker på sio.no med samme mobilnummer som du tastet inn i bankterminalen?
A:
Logg inn på Min Side på sio.no og sjekk at riktig og norsk mobilnummer ligger der.

Ofte stilte spørsmål om Mitt SiO

Q: Hva er Mitt SiO?
A:
Mitt SiO er en app fra SiO for studenter i Oslo. Her får du tilgang til små hverdagsgleder og kanskje en enda bedre studenthverdag. 

Q: Hvor finner jeg appen Mitt SiO?
A: Den kan lastes ned i AppStore eller Google Play

Q: Jeg har den gamle SiO-appen, må jeg laste ned den nye?
A: Ja, den gamle appen vil slutte å fungere ca to mnd etter lanseringen av Mitt SiO appen. Last ned den nye, og slett den gamle. 

Q: Jeg finner ikke appen i App Store eller Google Play?
A: Søk opp "mitt sio" så vil du finne den. 

Q: Hvorfor må jeg først inn på sio.no og opprette SiO-bruker?
A: Mitt SiO kan lastes ned og åpnes uten bruker (uinnlogget). Men, for å benytte deg av digitale klippekort, tilbud og fordeler, må du ha en bruker vi kan knytte dette til.

Q: Jeg vil ikke ha digitalt klippekort. Hvorfor kan jeg ikke som student fortsette med dagens klippekortløsning?
A: Vi avvikler papirklippekort og det er digitale kort via Mitt SiO som er vårt tilbud til studenter.

Q: Hva gjør dere med dataene dere registrerer på meg, kan de bli videreformidlet til 3.part?
A: Vi behandler dine data ihht SiOs personvernerklæring.Ved å gi eksplisitte samtykker til bruk godkjenner du vilkårene som begrenser seg til å levere den aktuelle tjenesten. Kortinformasjon vil bare deles med tredjeparter, herunder betalingsleverandør, når det er nødvendig for å gjennomføre betalingstransaksjoner.

Q: Hvordan får jeg “Studentfordelene”/kupongene i Mitt SiO?
A: Ved å være Mitt SiO-bruker og ved å ha registrert betalingskortet ditt i bankterminal hos SiO Mat og Drikke vil du få kuponger i appen. Disse vil ha en aktiveringsknapp kunden må trykke på FØR betaling.

Q: Jeg takket nei til å registrere betalingskortet mitt da jeg handlet hos SiO Mat og Drikke og har ombestemt meg. Hvordan kan jeg bli med likevel?
A: SiOs medarbeidere i kassen kan hjelpe deg før betaling med kort i kassen. Ved å si fra før du betaler, vil spørsmål om å bli med igjen dukke opp i betalingsterminalen.

Q: Hvordan er fremgangsmåten for å bli med i Mitt SiO og få klippekort?
A: 1.Aktiver bruker på sio.no (krav til norsk tlf. nr)
2.Last ned appen Mitt SiO og logge inn
3.Gjør et kjøp med bankkort hos SMD og godkjenn vilkår fra sms